האתר המקצועי בישראל ליעוץ, תכנון והזמנה של חופשה או טיול ביוון
Greece and the islands- אתר יוון והאיים

טיול ביוון - קבוצת מאירה

קבוצת מאירה, קבעו את מועד הטיול ביוון כמעט שנה מראש, מניסיוני לרוב טיולים שכאלה או לא מתממשים או אם כן מתממשים מאחר ויש מאחריהם קבוצה מאד מאד מלוכדת, אחרי שהזהרתי את אכיליאס במשך כמה חודשים מהקבוצה "הקשה" שהולכת להיות לנו בספטמבר והוא כל הזמן אמר, סיון עזוב שטויות הכל יהיה מעולה, התבדתי ואכן הייה לנו קבוצה מ-ד-ה-י-מ-ה, מלוכדת, שמחה, לוקחת הכל בקלות, באמת הייתם אחלה שבאחלה של קבוצה..

ביום תחילת הטיול אני  ואכיליאס נשארני במלון באתונה ושלחנו את הנהג של חברת ARD שותפינו ביוון לאסוף אתכם מנמל התעופה, נפגשנו בצהרים המוקדמים במלון במרכז אתונה וכבר בנשיקה למאירה והחיבוק הגדול, הרגשתי קצת יותר רגוע באשר אליכם אבל עדיין עם מעט חשש, עם זאת אחרי הסיור באקרופוליס עם דפני ועם גברילוס, כבר הבנתי שאין מי שישבור אתכם ושאתם באמת אריות, במיוחד ששון שלא וויתר על הטיפוס וכל הזמן אמר אני הולך לנוח, אני ימתין לכם כאן, אני ימתין לכם שם ובסוף עלה איתנו את כל העליה ועשה איתנו את כל הסיבוב באתר, אני בסיור הזה הייתי על תקן מחזיק המטריה של דפני, היא שלחה לי sms אח"כ שהיא תשמח שאגיע להחזיק לה את המטריה גם בסיורים אחרים שיש לה באתונה, אכיליאס שנעדר מהחלק הזה של הסיור, כבר היה עסוק בכמה הפתעות להמשך הטיול, או שבעצם הוא היה אצל אחת מנשותיו באתונה, סביר יותר להניח שכך.

אחרי האקרופוליס, המשכנו בסיור והגענו לבית הפרלמנט היווני להחלפת המשמרות ואח"כ קיבלנו מגברילוס סיור בפלאקה של אתונה, מעט עייפים אך כולם מרוצים המשכנו לאחת הטברנות שאני הכי אוהב באתונה, Pasifai  שפרושו ביוונית "אוכל טוב" שבגליפאדה, זללנו מאכלים של מחוז חאניה בכרתים וחזרנו למלון, תוך שאני ואכיליאס נסענו לקחת את הרכבים לטיול שמתחיל בבוקר.

אני ואכיליאס בטוחים שהבחירה בנסיעה מאתונה עד צומרקה היא בחירה טובה למרות ה 432 ק"מ המפרידים בין שני המיקומים, לעתים אנו חוששים איך יגיבו הקבוצות לנסיעה שכזו, אבל גם הפעם לא התאכזבנו, הייתם אחלה והבנתם טוב שהנסיעה הזו, במכלול של הטיול הכולל תרווח לנו את הזמנים, עצרנו בתעלת קורינטוס ולאחר מכן בגשר ריו אינטריו [ גשר המייתרים התלוי הארוך באירופה] וישבנו לאכול לצד אגם אמברקיקוס, דגים טריים וסלטים מעולים, אלה שהאטרקציה המרכזית בחלק זה של הטיול הייתה שבר ענן שאני לא ראיתי ביוון כבר הרבה שנים, בכניסה לאמפילוכיה נפתחו שערי השמיים ומים נזלו כמו נהרות מגגות הבתים בעיירה, מזכיר לכם שלא הייתה אפשרות לצאת מהרכב בכלל שכן הכביש הפך להיות נהר שנשפך לאגם, על הדרך הבעלים של המסעדה המתחרה עזר לנו להחנות את הרכב בבטחה בתוך שוך הסערה, אבל איכזבנו אותו שנכנסו בכלל למסעדה של המתחרה השנוא עליו..

לאחר ההפסקה המשכנו בנסיעה לתוך שיפולי ההרים של מחוז צומרקה כולל עצירת שירה בגשר פלאקה, קצת יותר מ 24 שעות בתוך הטיול ואכיליאס כבר שר ורוקד, כזה עוד לא הייה לנו, שיחקתם אותה! בעיקר מירו הדי ג'י אגונייה..אגונייה..מגשר פלאקה המשכנו לכפר פרמנטה למרגלות רכס צומרקה והעברנו את הלילה במלון Ananasi החביב במיוחד עלי ועל אכיליאס, בערב ישנו בטברנה יוונית אסלי והרמנו כוסית וגם עשינו אחלה של קידוש בעברית כמעט כהלכתו, קליניכטה.. נתראה בבוקר.

עם בוקר היום השני לטיול ביוון והשלישי בסה"כ יצאנו לכיוון מנזר קיפינה הבנוי על צלע ההר, תנאי מזג האוויר השתנו די במהירות וערפל שהגיע מעט שיבש את המשך התוכנית שלנו ליום זה, אבל מהר מאד מצאנו פתרון אחר ואחרי הביקור בקיפינה המשכנו דרך אראכטוס קרוס [ נהר האראכטוס חוצה שני רכסי הרים] עברנו בינהם ועשינו ארוחת צהרים לצד עץ גדול על גדת הנהר מכאן נסענו לקינוח בעיר יואנינה לטיול נינוח וקפה בקרבת האגם, בינתיים אני הלכתי להביא לכם את הבקלאוות ואקילאקו נסע לחפש סוללה למודד סוכר של ששון, לאחר ההפסקה עשינו את דרכנו צפונה לכפרי זגוריה ואת ארוחת הערב אכלנו אצל ליאנה המקסימה בכפר אריסטי ב enaristi משם המשכנו בטיפוס בכביש הנחש לכפר פפיגו ללינה במלון Arkefthos ולכם נשאר עוד כח ללכת לשבת בבית הקפה של ניקוס..

בבוקר למחרת, אחרי בעיות קלות עם החימום בלילה שגרמו לחלק ממכם להתעורר ב 4 בבוקר ולאחרים להתמזג לקצת יותר אינטימיות זוגית, שהחלקתם את הבעיה בקלילות יצאנו ליום טיול מלא במערב זגוריה, התחלנו את הטיול בפולס אוף רוגובו, מעיינות ובריכות המים בין פפיגו למיקרו פפיגו, מירו ניסה לעשות עלינו קצת רושם ב "שק קמח" שנכשל, אכיליאס ניקה מעט את הערוץ מאבנים שנסחפו במורד המעיין, לא כולכם הגעתם עד למפל הנסתר אבל מי שכן הגיע קיבל אחלה של מיקום ואחד המיקומים האהובים על אכיליס בזגוריה, מכאן המשכנו לגדת נהר הוידומאטיס ולשיטוט לאורך הנחל ואחריו גם לכפר ויקוס ולתצפית המערבית על קניון ויקוס קניון הסלע הצר העמוק ביותר בעולם, שוב התארחנו אצל ליאנה לארוחת צהרים ואחריה המשכנו עד לגבול יוון אלבניה תחילה לגשר קוניצה על נהר האוס ולאחר מכן ממש לגבול האלבני, כולל ביקור במנזר ופגישה חביבה מאד עם הנזיר המקומי, אני ברחתי ממכם במנזר זה לא כי יש לי בעיה עם התנזרות [ ויש לי] אלה בגלל היתושים במנזר הזה שמחכים רק לי, לאחר יום ארוך ורצוף בשירה ברכב, ריקודים, אוכל ונופים מרהיבים חזרו לפפיגו לעוד לילה למרגלות הר גאמילה, בערב עשיתם שירה בציבור, תענוג של יום.

את הבוקר למחרת התחלנו בנסיעה לחלק המרכזי של כפרי זגוריה לתצפיות אוקסיה ואגיה פרסקבי על קניון ויקוס, תצפית אוקסיה היא הנקודה הגבוהה ביותר שניתן להגיע אליה לתצפית בטוחה על קניון ויקוס, לאחר הביקור בתצפיות המשכנו לגשר קוקוריס בפאתי הכפר קיפי ולאחר מכן לארוחת צהרים קלה בכפר קיפי עצמו בטברנה בשם "מחאלאס" שגם שם שוב הגישו לכם שעועית ענקית, מזל שישנתי בחדר לבד כל הטיול הזה, אבל שמעתי שהיו הפגזות די כבדות בכמה מהחדרים, תוך כדי הטיול ביום זה העוגה של ששון עברה מיד ליד בשושו מבלי שכולם ישימו לב, מאירה התעצבנה עלי מעט על כך שאנחנו צריכים לעצור באריסטי בדרך לפפיגו ולא הבינה שרק רציתי לבדוק שהכיתוב על העוגה לא נמס בחום, אחרי שהעסקנו את ששון בשתיית קפה ובדקנו שמצב העוגה תקין המשכנו לכיוון פפיגו ומיקרו פפיגו לחגיגת הסכיום של הטיול בזגוריה וליום ההולדת של ששון בליווי שני נגני בוזוקי שקיבלו ממירו שיעור במוזיקה יוונית אמיתית, בינתיים תוך כדי החגיגה לי ולאפרת נעלמה מעטפה על 4000 יורו במזומן ואני הייתי חייב לחזור לעשות חיפוש בתיק שלי במלון בפפיגו, אחרי חצי שעה של חיפושים נמצאה האבידה וחזרתי להשתתף בחגיגה שנמשכה ונמשכה, אכיליאס רקד, אמא של בעל המלון רקדה, ששון היה מאושר ועשיתם אותי שמח מאד, מכאן חזרנו למלון שמחים ומרוצים..

עם בוקר אנחנו נפרדים מכפרי זגוריה בדרך לכפר מצובו שמאירה התעקשה להכניס לתוכנית, לא יודע מה היה שם אבל נראה שחזרתם מרוצים מהשיטוט ומשם המשכנו למנזרים התלויים במטאורה למספר תצפיות על אחד מפלאי תבל, מכאן המשכנו בנסיעה רציפה של שעתיים וחצי עד חצי האי פיליון למלון  Anovolios שכבר אגיוס גאורגיוס נילייס בצד המערבי של חצי האי פיליון, את ארוחת הערב העברנו בכיכר הכפר היפה וחזרנו למלון לישון לצלילי הנחל הזרום לצד המלון שהתברר כמלון הטוב ביותר בטיול [ או אולי הוא הפך להיות כזה אחרי האזהרות שלי לגבי פיליון עוד מתחילת הטיול ששוב התבדו].

עם בוקר יצאתי לטיול בחלקו המזרחי של חצי האי פיליון, תחילה לכפר מילייס להליכה לאורך מסילת הרכבת ולאחר מכן לעץ הדולב הענק בכפר צאגאראדה ולאחר מכן לחוף מילופוטאמוס שלא האיר לנו ממש פנים עקב מזג אוויר סוער, אבך למרות זאת ידעתם להנות מהתנפצות הגלים על סלעי הענק שבחוף, את חלקו הראשון של הטיול אני הדרכתי במקום יורגוס סטאמוס שלא יכול היה לצאת מהכפר זגורה עקב כביש שהתמוטט בסופה שפקדה באותו בוקר את מזרח פיליון, מזכיר לכם שבאותו היום הרגתי לא טוב [ זה כבר טיול שני רצוף שזה קורה לי בפיליון] אבל שרדתי את היום הזה גם את זה אומר נסיעה בערפל מוחלט כולל גשם ממזרח פיליון ועד מערב פיליון, בהגיענו למלון פרשתי לנוח ואתם יצאתם לערב מוזיקה מקומית שאורגנה לכם מראש, מירו הפעם התקשה מול הנגנים המקומיים אבל בסיכומו של דבר הצליח לסחוט מהם את אגוניה..

למחרת בבוקר נפרדנו מחצי האי פיליון ונסענו לאיזור רכס הרי פארנאסוס ולדלפי רעיון להגיע לג'מבו נגנז ונדחה ליום שלמחרת, עם זאת אכיליאס הפתיע במפל ומסלול הליכה חלקלק בדרך לדלפי ואחרי ארוחת צהרים נסענו לאתר הארכיאולוגי בו מירו ניסה להפגין את ידיעותיו ההיסטוריות מאחר ולי ולאכיליאס אסור להדריך במיקום זה, לאחר הביקור במרכז העולם ע"פ היוונים, נסענו למלון היפה המשקיף על ההר  והים ובינתיים אכיליאס חיפש את המסעדה שיהיה הכי מאתגר להגיע אליה בדלפי והצליח במשימה, 189 מדרגות במעלה ההר מבחן סיבלת לב ריאה נוסף בנוסף לכל המבחנים הקודמים, עמתדם גם במשימה זו בהצלחה ואפילו הייתה אחלה ארוחה ביחס למיקום תיירותי מאד ביוון, חזרנו למלון, הבוגר האחראי  גדי עשה לכולכם צ' אין לטיסה של מחר והלכנו לישון את הלילה האחרון ביוון.

עם בוקר יצאנו לדרך במטרה אחת ברורה הג'מבו של הנשים בחבורה [ בתחלס גם הגברים רצו ג'מבו אבל לאף אחד לא היה אומץ להגיד את זה], נסענו הישר לג'מבו בקפיסיאס באתונה ליד המתחם האולימפי של יוון בזמן שאכיליאס ואני הלכנו לשתות קפה ולעשות סיכומים, על הדרך אכיליאס החליק מהמדרכה לכביש ונקע חלקית את כף הרגל [מצבו טוב, דיברתי איתו היום] לא לדאוג, מכאן נסענו לנמל התעופה להפרד ממכם לשלום, היה באמת אחלה של טיול, הייתם באמת אחלה של קבוצה, גם מלוכדת, גם מצחיקה גם ספונטאנית, הלוואי עלינו עוד קבוצות כאלה שלוקחות את הכל בקלות גם שלעתים יש קשיים שנוצרים באופן טבעי בטיולים שכאלה בנסיבות כאלה ואחרות.

תודה ל : מאירה על הארגון מולי של כל הטיול וגם בהפקה של יום ההולדת לששון ותודה לששון שמבחינתי היה ה highlight  של הטיול, בערב התאילנדי אני וששון נביא סטייק וג'חנון, תעדכנו אותי מתי זה קורה, אולי גם אכיליאס יגיע.. תודה לכל המשתתפים המופלאים אחד אחד : סוזן, גדי, הרצל, שאול, גילה, אביבה, מירו, שמחה, אורנה, תודה שותפי להדרכה ולנהיגה ולבניית המסלול אכיליאס פאפאטימיו מחברת Alpinezone  השותפים שלנו בצפון יוון, תודה לספירוס שותפי באתונה ולאשתו מריה מחברת ARD  על הסיוע בחלק הלוגיסטי של הטיול ועל הסידורים ביום הפתיחה באתונה, תודה ל dafni  המדריכה המקסימה שהייתה לנו על האקרופוליס ולגברילוס הנהדר שלנו מאתונה, תודה לליאנה ממסעדת enaristi על הארוחות ועל הסלט חצילים על שמי, תודנה לדינה ממלון anavasi בפרמנטה על העזרה והסבלנות ותודה למריאנה ממלון anovolios המעולה על הכל  ותודה לצוות מלון Aberatio על האירוח בכפרי זגוריה, כמו כן תודה ליורגוס המדריך האולטימטיבי והבעלים של מלון stamou hotel בחצי האי פיליון על ההדרכה ביום הסוער שפקד אותנו בפיליון ולניקי בעלת המסעדה שבכפר זגורה שהכינה לכם אחלה של ארוחה יוונית באותו היום, עוד תודה אחת לאפרת סער מצוות אתר איי יוון  שעזרה בארגון ובהפקה של הטיול יחד איתי ועם אכיליאס אבל באותה התקופה הייתה עם קבוצת מטיילים אחרת בטיול נוסף.

ו.. עוד לא ראיתם כלום. זה לא שוויץ, מאירה התאהבתי בך [ גם אני וגם אכיליאס], גדי אתה גבר גבר, אכיליאס אמר :). ממתינים לכם באותו ההרכב או בהרכב גדול יותר לטיול הבא איתנו, טיול לדרום רכס הרי הפינדוס [מחוז אבריטניה] ומשם שוב דרך צומרקה אבל הפעם לאיזור המפלים ומשם  לחבל מקדוניה וסיום באיזור סלוניקי, מאירה, לעבודה.

נהננו ממכם, תהיו בריאים ומאושרים.