האתר המקצועי בישראל ליעוץ, תכנון והזמנה של חופשה או טיול ביוון
Greece and the islands- אתר יוון והאיים

טיול ביוון קבוצת ריקי

טיול קבוצת ריקי

להלן תקציר ארוך של טיול קבוצת ריקי איתי [ סיון זמיר] ועם אכיליאס פאפאאפטימיו, שבמהלך הטיול נקרא ע"י אנשי הקבוצה החביבים גם אכילוס, ארכימדס, ארכילומיה, ארכיבישוף וכיוצ"ב, נתקדם.. נפגשנו כולם בנמל התעופה של אתונה, ביום שהתקשורת בישראל חיפשה אש ביוון ומצאה אותה אצלי, התקבלתי עם תמונתי בעיתון ידיעות אחרונות והרגשתי כמו אל יווני, סתם לא ממש התרגשתי.. נכנסו כולם לשני הרכבים והתחלנו את הנסיעה, לידי ישבה בתחילת הטיול דורוני, שהסתבר לאחר מכן בהמשך הטיול שהיא HD או איך שלא קוראים לזה בדיוק כמוני, או במצב יותר גרוע.. עוד נגיע לשם.

נסענו תחילה לעצירה ראשונה בתעלת קורינטוס, 7 קילומטר אורך ו 110 מטר עומק, טיילנו על הגשר הישן מעל לתעלה ושתינו קפה שישמור אותנו ערניים עד העצירה הבאה בגר ריו אינטריו, עוד לפני כן אני, אכיליאס והכוכבת ריקי דיברנו עם התוכנית של רפי רשף על המצב ביוון, ריקי שעה וחצי ביוון כבר הייתה מומחית לענייני יוון.. הגענו לגשר המיתרים התלוי הארוך ביותר באירופה, הפלגנו במעבורת לעברו השני של מפרץ הים עד העיירה אינטריו, שם התחלנו להכנס לאיזור ההרר שבמערב חבל אבריטניה עד הגעה לארוחת צהרים לצד אגם אמברקיקוס בישוב אמפילוכיה, נהננו מארוחה חוויתית לצד הגם במסעדה בשם אמברקיה, אכיליאס הרווק ההולל פגש זמרת יווניה מפורסמת שאני לא זוכר את שמה וניסה את מזלו..כהרגלו.. משם המשכנו לתוף שיפולי ההרים המשוננים של חבל צומרקה עד הכפר פרמנטה בוא שהינו במשך 2 הלילות הראשונים במלון הוריזונדס צומרקיאן ריזורט, בערב ישבנו בטברנה בכיכר הכפר ואכלנו בערך כבש שלם, הלכנו לישון תשושים ומרוצים [ אני מקווה]. ואצלי הטלפון המשיך לצלצל, ערוץ 1 ערוץ 2 גלי צהל, ערוץ 7 עיתונאים מחפשי רייטינג מזורגג...

את היום הבא התחלנו בנסיעה למנזר קיפינה היושב על צלע ההר ומתחתיו זורם  אחד האפיקים של נהר האראכטוס, אחרי הביקור המעניין במנזר ואחרי החזרנו את המפתח ליורגוס, כולם יורגוס ככה זה.. המשכנו לכיוון הכפר קאלאריטס שנחשב לאחד הכפרים היפים ביוון, שוטטנו להנאתנו בכפר וגם ישבנו אצל נאפוליון, הישבה אצל נאפוליון התארכה כי פתאום הגיע שבר ענן והוריד עלינו חצי שעה של מבול כבד באצע הקיץ, אני  וויקטור וגם אכיליאס ניצלנו את האווירה החורפית שהזכירה לנו את רומניה ללגום מעט צ'יפורו מקומי, משם המשכנו בנסיעה  למיקום יוצא דופן לארוחת הצהרים שלנו בתוך כנסיית אגיוס גאורגיוס, בקור שלא מבייש גם את חודש ינואר ביוון, בתוך ערפל לאור נרות, פיספסנו את התצפית המרהיבה ממיקום זה בשל מזג האוויר, אבל הצוות הוכיח דבקות במטרה וארוחת הצהרים צלחה בהצלחה, לאחר מכן המשכנו לכפר הציורי סיראקו, סיירנו בו מעט, נרטבנו עוד מעט מהגשם והתעדכנו בחדשות על משאל העם המתקרב ובא ביוון, שלבסוף לא עזר ליוונים והם נשארו באיחוד האירופאי למרות שרוב העם הצביע הפוך, מכאן חזרנו לאחרות ערב שהכינה אמא של בעל המלון, היה מעולה!

עם בוקר של היום הבא, נפרדנו לשלום ממחוז צומרקה ומהמלון שכולם אהבו ולאחר ביקור קצר בגשר על נהר האראכטוס ונסיעה בתוך אראכטוס קרוס [ מעבר ההרים ] החוצה את רכס צומרקה ל 2 חלקים, המשכנו עד יואנינה לביקור בבית הכנסת ברובע העתיק של יואנינה, לאחר הביקור ישבנו לאכול במסעדה בשם אומילוס, אכיליאס לקח הפסקה ללכת לבקר בקבר אליו עליו השלום שנפטר ביום זה לפני מספר שנים, לאחר מכן נפגשנו שוב והמשכנו לגן העדן האמיתי של יוון, כפרי זגוריה, למרות החשש הקל מגשם,  חלק מהבקוצה יצאו לחווית ראפטינג על נהר הוידומאטיס  שאני מתרגש כל פעם מחדש כבר הרבה שנים לומר את השם הזה, הוידומאטיס! וחלק אחר של הקבוצה המשיך עם אכיליאס לגשר על נהר האוס שסמוך לעיר קוניצה על גבול יוון ואלבניה, מי שהלך על הראפטינג נתקע 20 דקות על המפל בסיום המסלול, אסתי אומרת שמדובר במשקל עודף, או משקל יתר, נשמע לי תרוץ די טוב.. כולם התפעלו מהמדריך של אכיליאס שהוכיח שהוא הרקולס או ארכימדס האמיתי, לאחר מכן חזרנו למלון גאמילה רוקס, על שם ההר שמאחוריו שהינו חלק מהרי הפינדוס וישבנו לזלול את החצילים הכי טובים ביוון אצל ליאנה [ את המתכון של פנדליס בעלה, לא תדעו לעולם] מה שהיא אמרה שם היה "לצאת מידי חובה", ויקטור התלהב במיוחד מהיין האדום שלהם שמיוצר ע"י המשפחה שלה במחוז אגרולידה בפלופונז היווני..

את היום הבא התחלנו בנסיעה לכפר ויקוס המצוי בחלקו המערבי של קניון ויקוס, בדרך גם עצרנו לתצפית על כביש הנחש המתפתל לעבר פפיגו שנגיע אליו מאוחר יותר, אחרי הביקור בתצפית על קניון ויקוס וטעימת תותי עץ שהתעקבה יתר על המידה [ אסתי ] המשכנו לעבר נהר הוידומאטיס לעוד ביקור קצר והלכנו בתוך היער בחיפוש אחר דובים עד לנקודת תצפית מרהיבה על הנהר והפסקת בקלאווה, משום מה את רוב הבאקלווה אני אכלתי, אתם עוד הייתם מלאים מארוחת הערב של אתמול, זו הייתה המטרה שלי : ) מכאן המשכנו מאוכזבים כי לא מצאנו דובים לעבר הכפר פפיגו ולמעיינות המים של רוגובו [אסתי טוענת שהיא לא הגיע למפל הנסתר] אבל ויקטור וזוסיה וגם ארז ובעצם כולם חוץ ממנה ומריקי הגיעו עד למפל,, זוסיה וויקקטור אפילו המשיכו אחרי המפל ולאה אף הפגינה יכולות טיפוס סלעים מרשימות.. שיהיה.. כך או כך שמחים ומרוצים המשכנו לכיוון הכפר מיקרו פפיגו, כאן הרכב של אכיליאס החליט על שביתה יוונית, אבל אילתרנו פתרון ולקחנו את כולם במעלה ההר עד מיקרו פפיגו 1700 לקפה, לפני כן עוד אכלנו ארוחת צהריים קלה ליד הכנסיה בכפר מיקרו פפיגו, דורוני לא מצאה את המשקפיים שלה אז אני והיא יצאנו לטיול נוסף לכיוון פולס אוף רוגובו, האבידה נמצאה ברכב התקוע של אכיליאס, אחרי שעה קלה במיקרו פפיגו אצל חאריס, חזרנו חזרה לכפר אריסטי לעוד ארוחת ערב אצל ליאנה שלנו, אתם הלכתם לישון בעוד שאני ואכיליאס המשכנו לשבת אצל ליאנה ולאכול קינוחים, ראבאני [ עוגת סולת עם דבש] .

את הבוקר של היום הבא התחלנו בנסיעה לעבר שתי תצפיות על קניון ויקוס, תצפית אוקסיה ותצפית אגיה פרסקבי, בשתי התצפיות האלה אני ואכיליאס היינו השוטר הטוב והשוטר הרע ואני לא הסכמתי לכם להתקרב למצוק ובכך שמרתי על חייכם היקרים לי מאד ולקטנטנים של ריקי שהיא הייתה צריכה להיות השוטר שלהם אחרי שחזרנו מיוון, מכאן המשכנו אחרי הפסקה קלה ביער אבני הצפחה לארוחה ב סינמון אנד ציפורון של השף הידוע ואסיליצס קצופאס בכפר ויטצה, ואסיליס הוא אחד ממוחמחי הפטריות הידועים ביוון ומכאן המשכנו לכיוון הכפר דילופו וגם קפסובו לקנות מעט מתנות ומזכרות, שם גם חזר הרכב הקודם שלנו אחרי שביקר בזמן שאנחנו טיילנו בכפרי זגוריה בסלוניקי, חזרנו אט אט לא לפני שביקרנו בגשר קוקוריס וגשר שלושת הקשתות הסמוכים לכפר קיפי, סיוון נשאר מעט לנוח ברכב בעוד אכיליאס הפגין את כישורי הצליפה שלו בנחשים, את ארוחת הערב של יום זה עשינו שוב במעלה כביש הנחש בכפר מיקרו פפיגו לצלילי בוזוקי והופעה של צמד הנגנים שאני לא מבין איך אסתי הצליחה להשיג את שמם.. כשחזרנו למלון כולכם נשפכתם לישון ואני ואכיליאס הלנו להגיד שלום לליאנה שהשקתה אותנו בעוד ציפורו וקצת מרק דגים וגם כמה קינוחים, בשעה שתיים וחצי בלילה פתאום אכיליאס אומר לי, סיוון! עכשיו 2 בלילה די לזלול מתוקים הולכים לישון יש לנו יום ארוך מחר..

בצער רב, אמרנו שלום לכפרי זגוריה ונסענו לכיוון המנזרים התלויים של מטאורה, לא לפני שעצרנו לקפה יקר מדי במלון גרנד פורסט מצובו המשקיף על הכפר הוולאכי מצובו ממעל, נסענו למטאורה על כביש E92  המפורסם ולא בקטרה קרוס בכדי לא לסכן את חיינו, בפעם הבאה אם מרקל תשים כסף ויתקנו את הכביש הזה, מבטיח לקחת אתכם לשם, הגענו למטאורה לכמה תצפיות על המנזרים התלויים ואכלנו גירוס יווני לא רע בכלל, למעט דורוני וראובן שאכלו גירוס צימחוני [ בעל הגירוס לא הבין מה אנחנו רוצים ממנו] גירוס לא יכול להיות צמחוני.. ממטאורה נסענו דרך כביש המנקרים בישיבה [ גם אני ואכיליאס ניקרנו בישיבה] עד פאתי העיר וולוס, שם חיכתה לנו הגברת מתחנת הדלק שרצתה חצי יורו על השתנה, אני עשיתי לה קטע והלכתי להטיל את מימי בשדה אך היא רדפה אחרי, אכיליאס התעצבן [נדיר] וזו הייתה קבל הפנים שלנו מפיליון מאטרקציה ייחודית זו לחצי האי פיליון המשכנו  לכיוון הכפר זגורה בעברו השני של חצי האי פיליון כאשר התפעלנו מהנופים המרהיבים על מפרץ פאגאסטיקוס בדרך לשם, שם קיבל את פנינו יורגוס חברי הטוב שכרגיל היה מאד עסוק, הלכנו לשבת אצל ניקי במסעדת מיידאני שלא הפסיקה להוציא מנות ועוד מנות ועוד מנות ועוד מנות כהרגלה, לילה טוב לכולם.

בבוקר הבא נסענו ליום טיול מלא בחצי האי פיליון בצידו המזרחי של חצי האי, ביקרנו בנחל ליד הכפר קיסוס ובכפר קיסוס עצמו, באותו בוקר לא הרגשתי טוב, אבל אחרי אחרות הצהרים בצאגארדה, הכפר עם עץ הדולב הענק כבר הרגשתי מעט מאושש יותר, מכאן המשכנו לחוף מילופוטאמוס שלא בחוף זה לא צולם כלום מהסרט מאמאיה אלה דווקא בחוף דאמוחארי אליו נסענו לאחר הביקור בחוף מילופוטאמוס, בדמוחארי תרמתם קצת ממיטב כספכם לרכוש פרטי הלבשה משונים שלכם נראים כמובן מאליו אבל לגברים שבחבורה נראה כמו בזבוז זמן וכסף, תהנו, נשים, לך תבין.. מכאן המשכנו לשיטוט על חוף הים והטיילת של הכפר חורפטו וכאילו שלא אכלתם כלום נסענו לאכול בטברנה בשם מאראבו עם תצפית מקסימה לעבר חוף חורפטו, הזוג מסד פגשו חברים שקנו כאן בית [ שהיו מאד נחמדים] וחזרנו למלון של יורגוס ידינו שהיה המדריך שלנו ביום מיוחד זה.

עם בוקר של היום הבא, נסענו ליום של סתלבט על חוף אגיה סאראנדה, בזמן שהיוונים היו עסוקים בלחגוג את משאל העם שהתסיים בלילה בנצחון של OXI  לא רצו עסקה עם האיחוד וקיבלו עסקה הרבה יותר גרועה ממה שחשבו, נהננו בחוף הים המרהיב פלור ניצלה את הזמן לעוד כמה ציורים מיוחדים, וגם מעט לשינה [ כי בין לבין ברכב לא היה לה מספיק זמן לישון] לקחנו גם טיול קצר עם יורגוס הרווק הנוסף המבוקש בסירת מירוץ עד חוף דאמוחארי, הייתה כאן איזו אי הבנה לגבי לוחות הזמנים אבל אף אחד לא נשכח מאחור, בשעות אחה"צ חזרנו למלון שלנו להתארגנות קצרה ונסענו לטברנה בשם פלימארי המצוייה על חוף חלוקי אבנים מקסים  סמוך לישוב פורי, נהננו מאוכל איכותי מאד שבאופן פתאומי נגמר מהר מדי, אז הורתי למטבח להוציא עוד מנות עד שתגידו שאתם עייפים, אבל אתם לא אמרתם כלום, אז נשארו שם איזה שעה נוספת על חוף החלוקים לרחש רשרוש המים  על החלוקים, משם חזרנו לכפר זגורה אחרי עוד יום של כיף אני מקווה..

הגענו ליום האחרון של טיולנו ביוון, יצאנו מחצי האי פיליון לא לפני שעצרנו בכפר המפורסם מקריניצה שהייתה אמורה להיות נקודת תצפית על מפרץ פאגאסטיקוס אבל הנשים.. שוב ניצלו את העצירה לג'נקיות וקניות [ גם אני תפסתי על זה טרמפ והבאתי לילדות שלי כמה מזכרות] המשכנו מכאון על האוטוסטרדה עד עצירה לאכילה נוספת בכפר ליבאנטס במטברנה בשם faloga  אני אישית מאד נהנתי ומקווה שגם אתם, פירות ים ודגים טעימים ישר מנמל הדייגים של הכפר, וגם העיירה פשוטה ויוונית כמו שנות השמונים של יוון, מכאן המשכנו בכדי להגיע לשקיעה בכיף סוניון, בדרך הייתה טענה שאכיליאס לא עצר באיזה תמרור עצור ואני אחריו ואיזה יווני טען שכמעט התנגש בנו, אבל אחרי חישובי מרחק שעשיתי הגעתי למסקנה שהוא פשוט שיכור יווני חביב שבמקום להתעצבן על ציפראס החליט להוציא עלינו את עצביו, כך או כך הגענו לשקיעה באמת מרהיבה בכיף סוניון במקדש פוסידון, האמת אסתי, אחלה של רעיוןף אתן לך תמלוגים בעתיד, כולם צילמו ונהנו מהרומנטיקה האין סופית של מיקום מרהיב זה, עייפים ותשושים נסענו עוד להעיף מבט חטוף על אגם ווליגמני בפרברי אתונה ומכאן לארוחת הסיכום שלנו במסעדת לואיזידיס בווליגמני, אכלנו, עשינו סיכומים, צילומים, חיבוקים, האבטיח היה טעים , מה צריך עוד יותר מזה?..

עוד טיול ביוון, כי עוד לא ראיתם כלום!
אבל האמת, ראיתם המון והיה לי ולאכיליאס היה נהדר איתכם, מקווים באמת לראות אתכם בטיול הבא ביוון, יש לנו עוד המון הפתעות..

סיון זמיר  [email protected]

תודות ל :
ריקי, ויקטור, אסתי, זוסיה, פלור, דורוני, לאה, נילי, ארז, ראובן, אכיליאס שותפי מ Alpinezone ויורגוס וגם לספירוס צ'צ'דזאקיס שותפי באתונה ולאשתו היקרה מריה שניהם מחברת ARD  שגם עזרו בהפקה ולאפרת שעזרה בהכנות ובארגון.