האתר המקצועי בישראל ליעוץ, תכנון והזמנה של חופשה או טיול ביוון
Greece and the islands- אתר יוון והאיים
עמוד הבית » טיול מיוחד ביוני 2018

טיול מיוחד ביוני 2018

נפגשנו בנמל התעופה של אתונה ב 1.6 שזה גם יום ההולדת שלי, בכוונה בחרתי את היום הזה להתחלת הטיול, בכדי שיהיה יותר מיוחד מעוד יום בשנה בוא מתחיל טיול מיוחד שלנו לצפון יוון, למרות שאני בטוח שהטיול המיוחד הוא מיוחד גם ללא תאריך זה, אבל בשביל הקוריוז היה נראה לי שהתאריך הזה הוא מתאים במיוחד.. האמת התחלנו מעט על רגל שמאל, לאכיליס הייתה תקלה ברכב ולא הצלחנו לפתוח את הדלת האחורנית להכנסה של חלק מהמזוודות, עשינו עצירה בלתי מתוכננת ב Elefsinna למשך כשעה גם עד שהזוג סולומונוב יגיעו בטיסה המאוחרת יותר וגם עד שאכיליס יצליח לפתוח את הדלת, כמובן שאכיליס העקשן מאד הצליח בסיכומו של דבר לפתוח את הדלת, ממש רגעים ספורים לפני שהוא שבר את המפתח של האוטו.

מכאן המשכנו כולנו לעצירה ראשונה בתעלת קורינטוס, התעלה החפורה העמוקה המשמשת קיצור דרך לאוניות שאינן צריכות להקיף את הפלופונז כולו, הביקור בקורינטוס היה קצר, צפינו בתעלה והיידה, המשכנו בדרכנו לכיוון גשר המיתרים rio interio המחבר בין דרום יוון למרכז יוון, אני ואכיליס בחרנו לעבור במעבורת את המיצר, בכדי שתקבלו הפסקה קלה מישיבה ברכב ובכדי שתקבלו את כל הנוף היפה באיזור זה ל יוון, אחרי הגשר נסענו עוד כשעה וחצי להפסקת צהרים בטברנה העונה לשם Amvrakia על מפרץ אמברקיקוס, ובעלת המקום לא שכחה אותי והכינה לי גם עוגת יום הולדת, Ravani מעולה ופריך שהיה מאד מאד טעים וגם לקחתי קופסא שתלווה אותי לימים הקרובים [ בערב אחרי שאכלתי כבר יותר מדי מהקופסא הזו ] תרמתי על כל תכולתה לדינה ואנגלוס ממלון אנאבאסי, שהגענו אליו בערב. הפתעתם אותי שכולכם מלבד אחת, הגיעו לארוחת הערב במלון למרות היום הקשה שהיה לנו,  אכלנו, שתינו והלכתם רובכם לישון, אחרי יום לא קל..

עם בוקר בכפר Tsomelas מתחת להר Strougola העברנו בוקר שקט ויצאנו ליום טיול בצפון מזרח צומרקה בדכרנו למנזר קיפינה, מעיינות קויאסה, תצפית אגיוס גאורגיוס והכפר סיראקו, תחילה עצרנו לצד נהר kalaritikos ואז המשכנו למנזר קיפינה, אני נשארתי ברכב בשל תקלה בטלפון הנייד שלי, אכיליס עלה איתכם למנזר, ויגאל אבן ניסה את מזלו בנגיחה במנזר, ללא הצלחה, המנזר לא התמוטט, אבל יגאל הזדקק לטיפול רפואי קליל שגלית זמיר התנדבה לספק לו. לאחר הביקור במנזר המשכנו למעיינות קויאסה, חלק מהחברה החליטו שלא ללכת את המסלול, התפצלנו לשתי קבוצות ועשינו את המסלול היפה עד למפל המים בסופו, אז אכיליס והמהירים יותר מקבוצה הלכו מקדימה ואני ונטע וצוף נשארנו כסמנים אחוריים, ממש ליד הסלע הגדול שליד המפל נטע החליקה ונפלה על רגל שמאל, הרגל מאד כאבה לה אבל היא חשבה שמדובר בסדק או נקע או רק במכה חזקה שקיבלה והיא אף הצליחה לחזור את כל המסלול בהליכה איטית עם תמיכה של צוף, רק מאוחר יותר בערב לאחר ששלחתי אותם עם אנגלוס למרפאה ולאחר מכן עם אנדוניס לבית החולים ביואנינה, הסתבר שנטע שברה את הרגל באיזור הקרסול. כמה מאיתנו חיכו לנטע עד שתחזור מבית החולים, זה קרה לאחר חצות, את כל המשך הטיול מכאן עשינו כאשר נטע יושבת ברכב איתי ועם רכב נוסף שהגיע לעזור [ הרכב הגיע אמנם יום קודם לכן ] אבל אחרי הפציעה של נטע הבנתי שהוא חייב להישאר איתנו למשך כל הטיול לריווח של כולכם. עוד לפני סוף היום אכלנו ארוחת צהרים בתצפית אגיוס גאורגיוס וגם הספקנו ללכת בכניסה המרהיבה של הכפר סיראקו, ממש שסיימנו את סיראקו בדרכנו חזרה למלון החל מבול שכלל גם ברד בדיוק ע"פ התוכנית שלי והשיחה שלי עם השולט במרומים. בערב / לילה יצאנו לאכול בכיכר הכפר בטברנה מקומית העונה לשם Petrino נהנתם מאד מהאוכל המקומי הטרי והטעים, והלכנו לישון שבעים ומרוצים, למרות שמעט מתוסכלים מהנפילה והרגל השבורה של נטע.

עם בוקר של היום למחרת, נטע וצוף החליטו להישאר במלון לנוח, ואנחנו נסענו תחילה לראות את גשר פלאקה על נהר האראכטוס שהיה גשר האבן הגדול ביותר בארצות הבלקן עד שהתמודד ב 1.2.2015 בלילה, בשטפון גדול בנהר, אחרי הביקור בגשר פלאקה נסענו לשני המפלים המרהיבים העונים לשם kataraktis ליד הכפר הנושא את אותו השם, התרשמתם מאד מהמפלים ואחריהם נסענו לאכול ארוחת צרים בטברנה שאני ואכיליס מאד אוהבים, אבל אתם קצת פחות התלהבתם.. על טעם וריח.. אני אישית מאד נהנתי מהאוכל וגם אכיליס, אז אם לא אתם לפחות אנחנו : ) שמה של הטברנה הוא Tzoumerka בכפר אגנדה. אחרי הארוחה, 4 אמיצים ממכם המשיכו לחוויית ראפטינג על נהר האראכטוס והשאר חזרו למלון לאחרי צהרים חופשי לשיטוט באיזור הכפר ומנוחה והמתנה לחברים שיחזרו מהראפטינג על נהר האראכטוס. בערב הלכנו שוב לאותה טברנה של אתמול, הפעם גם נטע וצוף הצטרפו אלינו, אכלנו, שתינו והלכנו לישון את הלילה האחרון שלנו בצומרקה.

עם בוקר, אנגלוס הספיק לקחת את צוף למפלי קטראקטיס עוד לפני שיצאנו מצומרקה, ביצענו תאום לפגישה על הכביש ביציאה מצומרקה ונסענו כולנו לסיור קל בעיר העתיקה של יואנינה, בעוד נט וצוף נשארו לנוף על ספסל לצד האגם, אני ניצלתי את הזמן לניהול של זמנים בהמשך הטיול, משם המשכנו לארוחת צהרים בכפר Kipi שבכפרי זגוריה, אחרי הארוחה נסענו לראות את גשר שלושת הקשתות ושוב את גשר קוקוריס שעצרנו בו בדרך לארוחת הצהרים ומשם המשכנו לתצפית אוקסיה על קניון ויקוס, תיצפנו על קניון ויקוס ממצוק בגובה של כ 1400 וגם ביקרנו ביער האבנים, שהסתבר לי בפעם הראשונה אחרי כמה שנים טובות שאני מטייל באיזור, שהאבנים אינם אבני צפחה כמו שאני חשבתי וכפי שרוב המקומיים חושבים, אלה אבן אחרת לחלוטין, טוב לדעת.. מכאן המשכנו למערב זגוריה ולמלונות שלנו לימים הקרובים, ארטסיסטאס וגאמילה רוקס והתכוננו לארוחת ערב אצל ליאנה בטברנה עונה לשם enaristi אחרי האוכל, הלכנו לישון ולהכים כוחות ליום שלמחרת.

עם בוקר יצאנו תחילה לתצפית המערבית על קניון ויקוס מהכפר העונה לשם ויקוס אף הוא ומשם ירדנו לעמק ויקוס האוס להליכה לצד נהר הוידומאטיס [ הנהר עם המים הצלולים והנקיים ביותר בכל אירופה ] ישבנו קצת לצד עיקבול הנהר ליד הגשר הישן בשם פלאו גריפו ומכאן נסענו בכביש הנחש לכיוון הכפר פפיגו בכדי לבקר בגבי המים של רוגובו, רק חלק ממכם סיימו את מסלול בריכות המים והגיעו למפל הנסתר אבל כולם נהנו וזה הכי חשוב, משם עשינו הפסקה לקפה נוף של הכפר פפיגו ולאחר מכן נסענו בחזרה לפר אריסטי לארוחת צהרים אצל אחת הבשלניות הטובות ביותר בכל כפרי זגוריה, גאורגיה של הטברנה זיסיס, נהנתם מאד מהאוכל ואז הלכתם לנוח עד ערב הבוזוקי החי שאירגנו לכם עם צמד הנגנים "דימיטריס ודימטיריס". מלבד נטע שלא יכלה לרקוד אני חושב שכולם רקדו, אפילו אני [ נדיר ] ! צילמתם מכל הזוויות האפשרויות, שתיתם, היה שמח מאד וגם כל האורחים הנוספים בטברנה הצטרפו לחגיגה, היה ערב מופלא!

עם בוקר, הצבתי שתי אפשרויות לגבי היום הזה, אפשרות אחת, קלה ואפשרות אחרת אתגרית, בבדיקה שעשיתי איתכם נראה שהאופציה של טיול מאתגר הייתה האופצייה המועדפת ולכן קיבלתי את ההחלטה עם אכיליס שהולכים על זה, המטרה, נסיעה מכפרי זגוריה דרך קניון האוס, הר סמוליקאס, הכפרים סמרינה וובוסה אל הכפר מצובו ללילה, מדובר על דרך ארוכה ומפותלת בהרים של צפון יוון בקרבת הגבול של יוון עם אלבניה. לתוכנית זו הצטרפה עצירה בלתי מתוכננת במוסך בכפר קוניצה, שם הסתבר שהחשש שלי לנזילה מהגיר של האלפא הסתבר כחשש נכון, המוכניק האמין שאין לי סיכוי לגמור את היום הזה עם האלפא, אבל אני מכיר את האלפות האלה, הן בעייתיות מאד.. אבל גם אכפתיות מאד, את שאחר הדרך נסיתי לעשות ללא העברה מרובה של הילוכים והצלחנו לצלוח את היום הזה ללא בעיות עם האלפא, היום הזה היו מרהיב מבחינת נופים אך לא היה קל לכולכם.. סיימנו את היום בריזורט גרנד פורסט מצובו המצוי ממול לכפר מצובו ויש בו נופים קסוים של כל רכס ההרים שמסביב.

עם בוקר קיבלתם ממני כמה שעות פנויות של רגיעה ויצאנו לדרך בשעה 11:00 לכיוון המנזרים התלויים של מטאורה, לטיול שלנו בבוקר זה הצטרף ספירוס עם המיניבוס מרצדס החדש שלו ואת המיניבוס של אכיליס שסבל מכמה בעיות, אני ואכיליס השארנו ביואניניה, גם אנדוניס שעזר לנו מאד והפך "לחביב הקבל: וגנב ממני ומאכיליס את התהילה, השארנו במצובו ונפרדנו ממנו לשלום, יצאנו בשלושה רכבים, אני באלפר ספירוס במרצדס החדשה ואכיליס שלקח את הפיקוד על הג'יפ למטאורה, בדרך למטאורה עצרנו לתצפית על ההרים של מזרח צומרקה, קטפנו תותים והגענו למטאורה, קצר בתקשורת שלי עם ספירוס הוביל לכך שחלק ממכם נכנסתם לנזר למרות שזה לא היה בתוכניות שלי, אבל כיסינו על כך בהפסקת קפה אחת שביטלתי בהמשך היום, מכאן המשכנו לארוחת צהרים בקלמבקה ומשם בנסיעה לחצי האי פיליון.

המיניבוס של ספירוס הגיע ראשון לפיליון, וישבתם בשולחן על הים בציפוראדיקו חדש שנפתח וקיבלתי עליו המלצה והחלטתי שאתם מתאימים להיות שפני הניסיונות שלי, בתחלס המלצר לא ממש הבין מה ביקשתי ממנו [ צריך עדיין לתרגל את היוונית שלי ] וייצא שקיבלתם ארוחה אחרת ממה שתכננתי, אבל כולם נהנו וזה הכי חשוב, לאחר הארוכה טיפסנו בכביש המתפתל לכיוון הכפר אגיוס גאורגיוס נילייס בוא העברנו את הלילה, מעל מפרץ פאגאסטיקוס, ישבתם כולכם במרפסת ושרתם שירים אל תוך הלילה, בעוד אני והמקומיים החלפנו חוויות  משותפות..

ביום הבא, היום האחרון לטיול שלנו, התחלנו תחילה בנסיעה עד לכפר מילייס בוא הלכנו על פסי הרכבת עד למפל מים מקסים על גשר אבן, חילקתי לכם לטעום מלחם הזיתים המפורסם של מילייס, כן.. כי לא אכלתם מספיק בטיול הזה : ) , משם המשכנו לעץ הדולב הגדול ביותר באירופה, כך אומרים היוונים, נדהמתם לדעת שמה שרואים הוא למעשה רק הצמרת של העץ, כי הגזע קבור כ 28 מטר באדמה על כיכר על כיכר שבנו סביב העץ בעבר, אחרי הדולב עוד הספקנו לעצור במפל מים הנושא את השם קיסוס לצד הכביש ואט אט יוצאנו מחצי האי פיליון לכיוון אתונה, הפסקת הצהרים ומסיבת הסיום שלנו התייקמה אצל אנא וקוסטאס בישוב ליבאנטס, דגים, סלטים טריים, להוסיף עוד איזה חצי קילו למשקל, הבטחתי וקיימתי : ). בנקודה זו נפרדנו לשלום מאכיליס שעלה צפונה בחזרה ליואנינה והמשכנו לנמל התעופה של אתונה..

כמה מילים שלי, למרות שכל המילים בעמוד הזה שלי :

ליוותי עם אכיליס הרבה טיולים, הייתם קבוצה מצויינת, באמת, רוב הקבוצות שלי ושל אכיליס הם קבוצות של חברים או משפחה ששם יש חיבור מיידי, אתם לא כאלה, אלה אסופה של אנשים שנרשמו לטיול המיוחד.. ונוצר חיבור יפה בין רובכם די במהירות, עם זאת, היו בדינמיקה בין האנשים גם קשיים, כמו בכל מקום, לא הייתם תמיד קבוצה קלה ובכמה סיטואציות העלתם לי את הסעיף.. [ חלקכם ] ועם זאת באמת, אבל באמת אחד אחד, נהנתי לטייל איתכם ובסה"כ הכללי היה מצויין. היה לי ולאכיליס גם חלק בבחירת הרכב הראשי לטיול, אבל מקווה שהנופים, והאוכל והאווירה חיפו על הטעות הזו שלי ושל אכיליס שתוקנה ביומיים האחרונים של הטיול, זהו.. אני מאחל לכם אושר ובריאות, אשמח לראות אתכם גם בארץ, תבואו לבקר או תזמינו ואנסה להגיע ואולי אפילו נפגש בטיול הבא שאני ואכיליס מתכננים, לאיזורים מעט אחרים.