האתר המקצועי בישראל ליעוץ, תכנון והזמנה של חופשה או טיול ביוון
Greece and the islands- אתר יוון והאיים

טיול בוטיק / שייט ביאכטה

טיול בוטיק - שייט ביאכטה

חולמים על שבוע של הפלגה בים הפתוח, איפשהו ביוון?
גם אנחנו :)


העמוד הבא מיועד למי שחולם להפליג על יאכטה שבוע ביוון בין האיים של יוון ואין לו נסיון קודם בחוויה הזו, אם אתם סקיפרים מקצועיים, העמוד הזה פחות מדבר עבורכם.. הרעיון היה לצאת לים וללמוד איך יהיה אפשר להוציא קבוצות בוטיק לטיול בין איי יוון ביאכטה, עם צוות של אתר יוון והאיים, סקיפר שלנו, מלווה שלנו [ שהוא גם טבח ], מסלול שאנחנו נרכיב וניהול טיול כפי שאנחנו עושים במחלקת טיולי הבוטיק שלנו בצפון יוון ההררית, אבל בים.

וכך היה..

אומרים שחלומות מתגשמים במציאות, אז יצאנו לעוד חוויה מבית אתר יוון והאיים והפעם, בלב לבו של הים האגאי הפתוח! הרעיון ניצת בעת טיול בנמל ה׳מפואר׳ של וולוס. מפואר, מבחינת גודלו המרשים ומגוון כלי השיט העוגנים בו. העיר וולוס, אחת מערי הנמל הפעילות של יוון ולכן קל למצוא בה אניות מסחר, אניות שיט תענוגות, יאכטות במבחר מגוון של כלי שיט הן בבעלות פרטית והן בבעלות חברות רציניות להשכרת יאכטות ביוון.

ככל שמעלים על הדעת, טיול שהוא בהחלט מיוחד במינו, יש מספר מרכיבים - מיוחדים במינם שיש להתחשב בהם. החיים בים, שפת הימאים, חוקי הדרך, תפעול החיים על הסיפון, מזג האוויר והרוח ושאר השיקולים שיש להתחשב בהם בתכנון היומי - לא דומים בשום אופן לארגון טיול בהתניידות יבשתית - כפי שלרובנו יוצא לטייל בדרך כלל.. אלא אם כן אתם יאכטיונרים משכמכם ומעלה - ואז ככל הנראה אינכם קוראים עמוד זה :)

לכל מי שמעוניין כמונו לצאת לראשונה (או לאו) לחוויה ימית, ואין ברשותו ידע ו/או הכשרת סקיפרים - חשוב לזכור שמעבר ליאכטה עצמה שיהיה עליכם לשכור, משרת הנהג, המפקד על הצוות, הקפטן של היאכטה או במילה אחת - הסקיפר הוא גורם מפתח שבלעדיו חוויה זו תשאר בחלומות..

למי שיש בין מכריו / חבריו - סקיפר מקצועי שיוכל לקחת פיקוד על היאכטה ובזאת לחסוך את השכרת שירותיו של סקיפר מקוצעי, ממש כפי שאנו זכינו לאחד מחברי הצוות שלנו - בעל רישיון סקיפרים - זה תמיד נחמד שאותו איש הינו אדם מוכר וקרוב.. למי שאין בקרבתו סקיפר המעוניין להצטרף לחוויה, אנו באתר יוון והאיים נדאג להרכיב עבורכם הן את השכרת כלי השיט, הן את הסקיפר (וגם נדאג שיהיה שילוב של אדם בעל ידע וניסיון ימאי כמו גם איש נעים הליכות - הרי שבכל זאת תבלו יחד זמן לא מבוטל - זמן קרוב, כך לומדים לגלות ככל שהימים חולפים, בים, אין הרבה לאן להתרחק משאר חברי הקבוצה :) יש מספר דרכים יצירתיות, עליהן נפרט גם כן בהמשך העמוד..

נצייין גם, כי יש נוהג בתחום השכרת היאכטות, לעניין אורך ההשכרה המינימלי, שהינו שבוע - באופן קבוע. לא ניתן לשכור יאכטה לתקופה קצרה מזו. ניתן לעשות שימוש במספר ימים פחות, אך לא ניתן לקצר את אורך ההשכרה עצמה - משמע משלמים על 7 ימים מלאים.

ככל שמדברים על השכרת כלי שיט למשך שבוע בלב ים, שתי קטגוריות ראשיות המוצעות כיום בשוק - 
1. מפרשיות Mono בעלות גוף בודד ( כשמה כן היא, בעלת גוף ציפה אחד)
2. קטאמרן - מורכבת משני גופי ציפה המחוברים יחדיו - יכולה להיות מונעת באמצעות מנוע בלבד אך לרוב גם זו תהיה בעלת מפרש. 
* אומרים שמי שמפליג בקטאמרן לא חוזר להפליג על יאכטה אחרת, זאת מאחר והעיצוב המרווח מתחשב בנוחות מירבית של המפליגים - שבהחלט עושה את ההבדל. אך אין בכך בכדי להמעיט בחווית הפלגה על יאכטה בעלת גוף ציפה בודד - המעט יותר רגישה להטיות ולים הסוער במידה והרוח עולה ומתחזקת. 

בואו נדבר מעט על בופור! כל מי שברשימת חלומותיו הפלגה בים, בטח שמע על המונח הזה - beaufort scale - סולם בופור, המתייחס למצב הים /  הגלים / הרוח / גובה הגלים בים - פרט חשוב מאוד למי שמתנייד דרך הים..
הסולם נע בין 0 (ים חלק / דומם) לבין 12 (הוריקן) ולרוב חווית השיט הינה מהנה כל עוד ערך סולם הבופור נשאר נמוך מ- 5. 

נדבר מעט על חווית ההפלגה שלנו, 
אחד מחברי הצוות שלנו - אקיס Akis - יליד יוון, אשר פועל איתנו בתחום טיולי הבוטיק ליעדי צפון יוון כמו גם סיורים מודרכים היוצאים מסלוניקי, הסתבר להיות איש רחב אופקים שבידיו תעודת סקיפרים ונסיון ימאי בלתי מבוטל - והרי שקיבל את הזכות והאחריות! להיות הסקיפר שלנו בהפלגה בת שבוע בים האגאי, במסלול היוצא מוולוס, נושק לצפון האי אוויה, חוזר צפונה וחולף על פני חופיו המרהיבים והבלתי ניתנים לגישה בצדו המזרחי של חצי האי פיליון, עד לאי סקיאתוס ובחזרה. כאמור, את הסירה שכרנו בנמל וולוס, לפי צפי תחזית מזג האוויר ותנאי הרוח בים, בחרנו להשאר בצד המזרחי ליבשת יוון, בחלקו הצפוני של הים האגאי. נפוץ מאוד לצאת לשיט ביאכטה בים היוני שבצדו המערבי ליבשת יוון לחופי האי לפקדה, קורפו ויעדי החוף המערבי של אפירוס.

נציין כי לכל כלי השיט, בין אם בחרתם במפרשית בעלת גוף בודד בין אם בקטאמרן, יש כמובן מנוע, ולרוב יש גם מפרשים - משמע, את הדרך בים ניתן לעשות הן בעזרת שיט ממונע (אפילו לאורך כל השהות בים) או לחלופין, למי מבינכם שהצוות על הסיפון יוכל להיענות לבקשות / דרישות / פקודות הסקיפר - הלא הוא הקפטן של הסירה - יוכלו לעשות את חלקו / רובו של השיט בעזרת מפרשים. חווית השיט עם המפרשים הינה חלקה יותר, מאחר והלכה למעשה, מחליקים בעזרת המפרש על צדה של הרוח.. לעיתים היא דוחפת מאחור, ולעולם לא אל מול הרוח (באופן הזה הסירה לא שטה והמפרש לא יודע לגלוש על גבי הרוח).

בענייננו, אקיס לא התרשם שאנו - הנמצאים על הסיפון, למדנו מספיק / הבנו את הכוחות הפועלים על המפרש/ים (יש קדמי ויש אמצעי שהוא הבסיס) וכי נצליח להתמודד בכל מיני מצבים שעלולים אף להיות קיצוניים (למשל תנודות התורן במצבי היפוך ובפניות) ולכן יצא שלאורך כל זמן השהות שלנו במים, 5 ימים נטו, לא פתחנו אפילו פעם אחת את המפרש/ים והעברנו את כל זמן ההפלגה בשיט ממונע. מבאס? למי שלא באמת מתמחה, אין הבדל של ממש. אם בכוונתכם לצאת לשיט שהוא גם למידה, ככל שתהיו מעוניינים ללמוד מהסבריו של הסקיפר, תשלטו בנעשה ותראו נכונות קבוצתית - הסקיפר ישמח שתהיו לו לעזרה וביחד כצוות תוכלו להשיט את הסירה בעזרת מפרשים, במקרה שלנו - מחצית מהרכב השטים - העדיף לנפוש ולנוח, ולהינות ממגוון האפשרויות שנגלות בזמן חופשי בים הפתוח..

מעט על תחזוקתה של הסירה לאורך תקופת השיט - שיט ביאכטה זוהי חווית קמפינג בתנאים אקסקלוסיביים, משמע, מבחינת התנהלות על הסירה, יש צורך להיות חסכניים במים, נקיים באופן השימוש הן בשירותים, הן במטבח והן באזורי הישיבה על הסיפון, יש כלי ניקיון על הסירה - מטרתם שתשתמשו בהם ותשמרו על סביבה לא רק נקייה אלא גם מאורגנת! בבטן של הסירה נמצא המטבח, חדרי השירותים, קבינות השינה ואזור ישיבה כללי / משרדון. כל סירה חווה תנודות שיכולות להיות עוצמתיות בהתאם למצב הגלים והרוח. כלומר יש צורך לשמור את הדברים הקטנים, דוגמת קופסאות, בקבוקים וחפצים מכל סוג, מסודרים וכדאי אף מקובעים על מנת למנוע שבירה / התעופפות שיכולה גם להיות מסוכנת ולפגוע באחד מחברי הצוות בהפלגה. הסירה מאובזרת בשני מיכלי מים, כל מיכל מכיל 200 ליטר מים המשמשים לרחצה, שטיפת כלים, מים שנשטפים באסלה, ולמעשה לכל פעילות למעט שתייה. תופתעו כמה מהר הם נגמרים. מילוי מצברי מים הם לא הסיבה היחידה לעגון בנמל מורשה ומסודר, תדלוק והטענה הן שתי סיבות נוספות. מבחינת אמת מידה, היינו 6 אנשים על סירה ובתוך יומיים, מילאנו מים, עצרנו להטענת מצברים ויצא שבמשך כל 5 הימים תדלקנו רק את הדינגי פעם אחת. 

דינגי?
דינגי.. מסתבר אחד מהכלים השימושיים ביותר בחיים בים.. למי מכם שהוא שחיין מצטיין, קל לקפוץ אל המים בכל רגע נתון, להתקרר במים הנקיים והקרירים שבלב ים ואם רוצים לצאת לחופשה קטנה משאר חברי הצוות, להתאוור מעט בקרבת הדגים והטבע.. למי שלא דולפין מלידה, או למי שלחלופין מרגיש נפלא ובטוח במים העמוקים, אבל בלי קשר רוצה להגיע ולו פעם ביום לחוף מבטחים ולדרוך על יבשה, או אם מצאתם את עצמכם בחווית שיט במספר סירות עוקבות בחברה גדולה, או שמעוניינים לרדת ולבקר בטיילת של האי בו עצרתם לעגינה - ללא נמל, בכל המקרים האלה, הדינגי זוהי הסירה הקטנה שנמצאת על הסיפון, גם אותה צריך לדעת להוריד ולהשיב בחזרה, בעזרת מערכת הכבלים המתוחכמת שמטרתה העיקרית לפתוח, לתמרן ולסגור את המפרשים והיא פועלת באופן כזה שהופכת כוח אדם לכוח של מספר סבלים :) 

מדוע יצא שהיינו 5 ימים בלבד? הרי שאמרנו מינימום שבוע, אז כאמור, המינימום הקבוע - הוא מנהג של חברות הההשכרה. מזג האוויר מצידו, לא מתחשב באילוצים של בני האדם, ואוהב להיות הפכפך ומפתיע. בערב הרביעי להפלגה, היינו לחופיו של האי סקיאתוס שבצפון הים האגאי, נהננו מארוחת ערב דשנה וטעימה שסיוון בישל לכל חברי הצוות, כאילו וידע שזהו הערב האחרון שלנו על הסירה.. חלק מחברי הצוות תכנן בין כה וכה את חזרתו הביתה דרך סקיאתוס וללא החזרה אל נמל וולוס, חלק נוסף של חברי הקבוצה, לאור חדשות הבוקר שלמחרת, החליט לאסוף את חפציו ולשוב בחזרה אל נמל וולוס, בהפלגה במעבורת רגילה מסקיאתוס - הסיבה? צפי לרוח חזקה ומתגברת לאורך כל אותו היום, עד כדי כניסה לסערה לקראת ערב.. נהיה לכולנו ברור שאת הטיול אנו מסיימים בהפתעה, ממש באותו היום, וחוסכים לילה מאוד לא נעים בים (גם אם עוגנים במפרץ, כשמדובר בכ-7 בסולם הבופור, זה זמן לקבע את הסירה טוב טוב ולצאת לזמן בטוח ביבשה. נשארנו 2 חברי צוות ואקיס הסקיפר שלנו, הדרך חזרה אל וולוס, הייתה בהחלט מטולטלת. קיבענו היטב את כל חפצנו, אטמנו את כל החלונות והפתחים שיש ברחבי הסירה וסגרנו הרמטית את הכניסה אל בטן הסירה. החזקנו היטב במושבים ונתנו לרוח ולשפצי הגלים להתנפץ ולנו, ככל הניתן, להינות מהאדרנלין והריגוש הנלוויים.. כמובן, שקיבלנו רק את ראשיתה של הסערה המתקרבת.. וטוב שכך :) 

לסיכומו של דבר, 
שיט ביאכטה במשך מספר ימים הנה חווית טיול אחרת לגמרי. לאוהבי הים, הגלים, הרוח וטעמי הלחות שלעד פוקדים את הסיפון, לאוהבי הרפתקאות ולמידה של משהו חדש, אין ספק שתרגישו נפעמים לאורך רוב השהות שלכם, הלילות מיוחדים וקסומים, המראה של השמיים ושל הכוכבים, היכולת לעגון במגוון של ספוטים מרהיבים עם מים צלולים, לבד עם הים שסובב אתכם או לעגון באזור מתוייר ושוקק חיים ולהצטרף לחוויה היבשתית שמתקיימת ביעד אליו הגעתם (אגב, אפשר לעגון גם לילה שלם ואף יותר, ולהתפנק בשילוב של לילה / שניים במלון - הכל שאלה של תקציב).

כפי שאתם רואים יש הרבה דקויות שיש לחשוב עליהן הן בהתארגנות לקראת הטיול, הן לאורכו, וכן גם בסופו יש תהליך של השבת הסירה, בדיקת פגיעות (בעזרת צוללן מומחה), תדלוק וסגירת ההשכרה באופן סופי. יצאנו לחוות וללמוד גם כדי להינות אבל גם כדי להתכונן הכי טוב לארגון טיול השייט הבוטיקי שלכם איתנו... אנו נסגור עבורכם את השכרת הסירה + הסקיפר, נתכנן מסלול שיתחשב הן ביעדים שתרצו לבקר בהם, בן המסגרת הזמנים המאפשרת (לא ציינו אך התניידות דרך הים הנה איטית בהרבה ממהירות הנסיעה בכביש / במונחי קילומטרים בשעה, סדר גודל של 15 קמ״ש בממוצע - וכמובן שהמדדים שונים לגמרי, כמו גם המסלולים - שכאמור מגיעים להרבה מקומות שכבישים לא מגיעים אליהם, ואין צורך של ממש להשוות את הזמנים / המרחקים למה שמוכר לכם וידוע מטיולי נהיגה רגילים). כמובן שנתחשב בצפי מזג האוויר בעזרת תחזיות מקצועיות ככל הניתן - אולם, מזג האוויר לא תמיד מתחשב בחזרה, ולכן יש להיות מוכנים לגמישות מירבית לשינויים הן במסלול הן בזמנים. אנו נעזור לכם לחשב ולתכנן פתרונות לארוחות / בין אם על הסיפון / רכישת מצרכים - בין אם בעגינה ביעדי חוף המציעים ארוחות טעימות בטברנות מקומיות, נדאג להקיף את כל הסוגיות על מנת שתוכלו לצאת בראש שקט ככל הניתן, לחוויה יוצאת דופן של שייט ביאכטה במיימי יוון היפהפיה.. 

למי זה מתאים?

לקבוצה של חברים, למשפחה שרוצים לחוות טיול בוטיק מודרך בים, טיול [ שייט ] שאנחנו נארגן עבורכם את כל הפרטים הקטנים, תוכלו גם להוסיף לשייט הזה את אחד המלווים של אתר יוון והאיים.

יצירת קשר להצעת מחיר לטיול בוטיק עם צוות יוון והאיים על יאכטה ביוון.

סיפור אהבה מסע באיי יוון

של אבירמה גולן ושמוליק שם טוב.

זה סיפור על גבר אחד ואישה אחת (אבירמה גולן ושמוליק שם טוב)  שהפליגו לבד בסירת מפרש בים האגאי במשך חמש שנים. זה סיפור על בדידות ומפגשים מפתיעים, עצב ושמחה,  קושי ויופי, והרבה אהבה. זהו סיפור של מסע אישי בים ובתודעה אבל גם מדריך מפורט ועשיר ל-23 איים יווניים. בואו לאכול איתנו בטברנות נפלאות, להשתרע במפרצים מבודדים, לרקוד לצלילי בוזוקי ולהסתחרר מיין קליל ואוזו מתוק וסמיך.







Powered by Israel-Greece.com & Clickgo.co.il