האתר המקצועי בישראל ליעוץ, תכנון והזמנה של חופשה או טיול ביוון
Greece and the islands- אתר יוון והאיים

יוון 4 עם סיון זמיר וספירוס

אהלן חברים, בכדי שתשאר לנו עוד סוג של מזכרת מהטיול, אני לעתים כותב עמוד אינטרנט שיספר את הסיפור של הטיול שלנו, עם מעט תזכורת של מקומות וקצת מההוואי של טיול, אז הנה, מצאתי כמה רגעים פנויים בתקופה עמוסה זו וזה הסיפור שלכם..

נפגשנו בנמל התעופה של אתונה ב 2 ליוני, בתחלס לדעתי אתם הקבוצה הראשונה שנחתה ביוון לטיול בצפון יוון ההררית השנה, אמנם שבוע לפניכם טיילתי עם זוג מחיפה גם כן, אבל אתם "הקבוצה" הראשונה שפתחה את עונת התיירות 2021 היה כיף להפגש אחרי תקופה ארוכה שלא התראנו והיה כיף להכיר את החברים החדשים בקבוצה,נכנסו לרכב של ספירוס והתחלנו להצפין הפעם לכיוון חצי האי פיליון, בדרך עשינו הפסקות דובדבנים וחטיפם והגענו לציפוראדיקו ב Agria תחילה בכדי קצת לאכול : ) אחרי שטעמנו ממטעמי הים של פיליון וקיבלתם עשרות בקבוקי ציפורו להמשך הטיול ומתנות לחברים בארץ, עלינו בכביש הנחש למלון שלכם ANOVOLIOS למנוחה קלה ובערב נסענו אכול שוב ב Hodos כן.. זה עם האוכל על האש המעולה והצלעות כבש, הודוס הכין לנו מרפסת מיוחדת רק עבור הקבוצה שלנו, היה מצויין..

ביום למחרת ובניגוד למסלולי הטיול הקלאסים בפיליון, הדרמנו לדרום חצי האי פיליון [ בדרך עברנו בכיכר הכפר פינאקטס היפה ] ושתתים קפה של שעה מתחת לעץ הדולב, לאחר מכן המשכנו דרומה עוד קצת להליכה על פסי הרכבת בכפר מילייס וגם טעמתם מהלחם זיתים המפורסם ומשם הדרמנו עד כפרון קטן בו עלינו על סירות והפלגנו הפלגה קצרה לאי טריקרי, שלמעשה היה האי הראשון ביוון שחוסן 100% לקורונה, עם זאת החיסון הזה לא הייתה הסיבה שהגענו לכאן אלה מקום מיוחד לאכול על המזח מול הים, לאחר הארוחה שגם כלכלה סרטנים עם פסטה מיוחדת ועוד כל מיני זוחלי ים.. חזרו ליבשה ועשינו את הדרך חזור לאגיוס גאורגיוס, ומנוחה קלה לפני הערב שאני ארגנתי לכם בבית שלי ליד חוף הים בקלה נראה.. אגב, כריסטוס שהגיע שנה לפני שאתם באתם, לא הבין אין אני הולך לשים בשר על האש, לסדר את החצר, להכין סלט, לשים משקאות על השולחנות ולקרר אותם והכל בשעה, הוא כבר סיפר לחברים משותפים שלנו [ בעלי המלון שאתם שוהים בו ] שהם חייבים לבוא לעזור לי כי אני לא אספיק : ) אז כן זה היה מעט לחוץ, אבל שהגעתם היה בשר על האש, היה סלט והמשקאות היו קרים, שתינו, אכלנו, וחזרתם לישון מעט אחרי חצות, רגע לפני שאנחנו עוזבים את חצי האי פיליון ליעד הבא.

אם תעבירו לי צילומים מהעל האש אצלי, אטעין אותם כאן בעמוד..

ביום הזה המסלול היה אמור להיות במקור שונה, אבל שמועה על סלעים שנפלו על אחד ממקטעי הכביש ליד אחד הסכרים במסלול הנסיעה, הובילה אותי לחשוב על שינוי במסלול, בעקרון לא היינו אמורים לעבור במטאורה, אבל בשל בקשה מנומסת של חלק מחברים הקבוצה החדשים, שיניתי מעט את המסלול ועברנו שוב דרך מטאורה, אבל לפני מטאורה לקחתי אתכם לגשר יפה מעל נהר באיזור העיירה pyli ולאחר מכן נסענו להפסקת בירה קרה מתחת למל papastefani המצוי על תחילת הדרך שהיינו אמורים לנסוע בה לצומרקה ובוטלה, עשינו קצת הלוך חזור בשביל המפל.. ואז המשכנו לסיור בזק קצר במטאורה ומשם לכביש E92 המפורסם העולה אט אט על רכס הרי הפינדוס.. ומשם לאוטוסטרדה ליואנינה ומשם לנהר האראכטוס [ גשר פלאקה ] ואז למלון ANAVASI הקסום שחיכה מאד לקבוצה ראשונה מישראל לעונה זו. דינה ואנגלוס קיבלו אתכם בהתלהבות ושמחו לראות גם חברים וותיקים וגם את החברים החדשים, נחתן מעט ואז נסעו לאכול את אחת הארוחות לדעתי הטובות ביותר בטיול בכפר מלסורגי, בטברנה בשם papas, לאחר שאכלנו ושמשון ואורי ניסו לנחש את עלות הארוכה הגדולה [ שניהם טעו בעלות שנשארה חסוייה ] אבל חייבים לומר ששמשון היה קרוב יותר, חזרנו למלון ללון לאחר יום עמוס וגדוש.

ביום הבא, הורדנו הילוך בנסיעות, ונסענו לטיול טבע קסום בצפון צומרקה, הצטלמנו ליד נהר הקאלאריטוקוס, הלכנו במסלול קויאסה עד למפל בסוף, כאשר אני וגדי ובילי המשכנו עוד מעט קדימה [ צילום ממיקום זה גם זכה לחשיפה באתר וואלה השבוע.. ]  חזרנו דרך ביקור במנזר קיפינה, בו קיבלתם הדרכה מקצועית של ספירוס שמבחינתי הוא המומחה לענייני דת, אני נשארתי למטה הפעם וטיפלתי בתקלה טכנית קלה של חשמל ברכב ובמובייל שלי, משם עוד הספקנו להוסיף קפיצה לתפית אגיוס גאורגיוס המשקיפה על כל החלק הצפוני של צומרקה "תצפית האננס" כפי שאני קורה לה בשנים האחרונות, אחי הסיור הקצר והנינוח חזרתם למלון לנוחת צהרים קלילה ואני עם גדי ובילי המשכנו לטייל עוד שעה קלה, נסענו שוב לכפר מלסורגיס[הפעם באור יום ] וגם עלינו לרפיוג של מלסורגיס, בערב החלטנו שאתם עייפים מדי בכדי לנסוע לראות עוד מפל.. אז העברנו ערב נינוח באיזור המלון והכפר ויצאנו לארוחת ערב בטבברנה בכיכר הכפר פרמנטה.

הסלבס שמשון וג'ודי גנץ ב Walla

ביום הבא, התארגנתם לראפטינג על נהר האראכטוס עם חברת ALPINEZONE ראפטינג שכולל גם הליכה למלים של קליפקי, בזמן הזה אני נחתי מעט בבוקר ולאחר מכן יצאתי לארגן לכם את המשך הלוגיסטיקה הטיולית לאותו היום, אני ודינה ארגנו לכם מגבות ואני חיפשתי מסעדה בדרך מהראפטינג לכיוון יואנינה בכדי לקצר מרחקים, קיבלנו המלצה על איזו מסעדה שעדיין לא ביקרתי בה, לדעתי היא הייתה הנפילה של הטיול : ) אבל גם חווית פחות טובות זוכרים לטובה, ספירוס לא הפסיק לצחוק על השרות המשונה המסעדה הזו שכל מנה לקח להם להוציא חצי שעה.. נחזור רגע לראפטיג, חזרתם כולם מאושרים ומחוייכים וידעתי שזו הייתה חוויה של ממש, זה ראפטינג שכבר עשיתי מספר פעמים וכל פעם אני מתרגש ממנו מחדש, אחרי שהראפטינג והדובדבנים והאבטיח בסופו, המשכנו למלון THE LAKE ביואנינה שגם הוא ציפה לקבוצה הראשונה מישראל לשנה זו, בערב יצאנו לאכול צלופחים ודגים בטברנה מיוחדת וקסומה על גדת האגם צפונות ליואנינה, כן.. גם היתושים החליטו שזה מקום מעולה לבוא לאכול, בני אדם.. ולכן ברחנו משם מעט מוקדם יותר ואתם הרווחתם עוד שעת שינה לקראת היום הבא.

את היום הבא התחלנו במסלול הליכה לאורך נהר Aoos מקוניצה פנימה לעומק הקניון, חלק ממכם נשארו איתי והלכו מעט יותר,אחרים נעצרו וחיכו לנו באמצע המסלול, אחרי שעתיים פלוס של בילוי בטבע של נהר האוס, המשכנו לגשר קלידוניה לתחרות המסורתית של הקפצת אבנים על הוידומאטיס הצלול.. שם חלק מהחברים הפגינו בהחלט יכולות מרשימות, נהננו מהנהר הצלול וגם בדקנו עמידת לקור לרגלים של חלק ממכם והגיע הזמן לאוכל! נסענו לליאנה ממסעדת ENARISTI שאתם בחרתם כמסעדה הטובה ביותר בכל הטיול.. כל כך טובה שאפילו ספירוס שנוהג לא לאכול ארוחות צהרים, ישב ואכל ואכל ואכל ואכל.. כל כך נהנתם שחלטתי בהחלטה ספטנאנית שגם אוחרת הערב תהיה אצל ליאנה, זה הצריך שינוי קל של המסלול, ואותו עשינו.. לאחר ארוחת הצהרים המשכנו לתצפית ויקוס על קניון ויקוס מהכפר ויקוס ומשם ירדנו לנהר הוידומאטיס להליכה קצרה לגשר הציידים, משם עלינו בכביש הנחש המפורסם לפפיגו, ואחרי האוכל היה קשה לשכנע את רובכם ללכת לטייל בגבי המים של רוגובו, אז לקחתי אתכם לקפה ועוגה אצל אלסה [ שלא הייתה הפעם ] במרפסת של מלון מיקרו פפיגן 1700 שהטיפוס הרגלי אליו, הייתה בדיקת סיבולת לב/ריאה עבור כמה ממכם [ עברתם אותה בהצלחה ] נהננו מקפה, צחוקים ומזג אוויר קסום.. והתחלנו לחזור לעמק למטה בנהיגה כאשר אני לקחתי את גדי האמיץ לסיור קצר ופרטי בגבי המים של רוגובו, היחיד שרצה ללכת את המסלול.. חזרנו לאחר מכן למסעדה של ליאנה וגם אז אמרתם שהאוכל היה נהדר.. בלילה חזרנו למלון The lake ביואנינה.

ביום הבא התוכנית השתשנה עוד מזמן, במקור היינו אמורים להגיע לחוף המערבי של מחוז אפירוס ולעלות על הפלגה לאיון הקטן והקסום אנטפאקסי ולאחר מכן ללכת בתוך נהר האכרון, יום מאד לא שגרתי שאורגן בקפידה לפני מספר חודשים, אבל מגבלות כמות האנשים המותרות בסירה אחת טירפדה את היום הזה והייתי צריך למצוא פתרון חלופי.. לכן התחלנו את הבוקר בסיור קצר לבית הכנסת של יואנינה, להכניס מעט יהדות והיסטוריה לטיול שלנו ואחריו רציתי לקחת אתכם לתצפית אגיה פרסקבי על קניון ויקוס, אבל כאשר הגענו ליעד, הבטן שלכם כבר הזכירה לכם שזה הזמן לשבת לאכול, אז ישבנו בקיקיצה לאכול סובלה שהסתובב לו אט אט על האיש במשך שעות, ועוד כל מיני מטעמים מקומיים, ולאחר האכילה עלינו על הכביש המהיר למלון GRAND FOREST METSOVO ללילה לפני אחרון בטיול שלנו, בערב יצאנו לאכול בכפר בטברמה מעולה, סוג של ארוחת סיכום.. חכו חכו.. ארוחת הסיכום האמיתית תהיה ביום לאחר מכן בסיפור מעניין של הרגע האחרון.

ביום האחרון, ואחרי שהתבשרנו שכולנו שליליים לקורונה, עזבנו את מלון גרנד פורסט מצובו ועלינו על האוטוסטרדה ליום בסלוניקי [ שאתם יודעים מה אני וספירוס חושבים עליה ] לא נפרט.. כך או כך, למצוא מקום לאכול כשאר מותר לשבת רק בחוץ ורוב המסעדות בסלוניקי בגודל של חנות מכולת קטנה לא הייתה משימה קלה, מה שגם שאי הבנה קלה ביני לבין ספירוס על השם "סטאמאטיס" הובילה לקומדיה של טעויות, כך או כך שוב הגענו לאיזו טברנה בשכוה בשם "קאלאמירה" ואכלו ארוחת צהרים חביבה, לאחריה העלתי הצבעה אם לצאת ישר לטייל בסלוניקי או קודם לנסוע לנוח מאט במלון ואז לצאת, ודמוקרטית המנוחה במלון זכתה לרוב קולות, מה שכן לפני המלון הספקנו להוסיף "קניות" שאין טיול לישראלים ביוון ללא מעט "קניות", מרכז קוסמוס בסלוניקי סיפק את הסחורה רגע לפני שהגעה הסופה הגדולה שעה של מבול אופייני לחודשי האביב וטרום הקיץ של יוון.. הסיפור האמיתי של היום הזה, לפחות מבחיתי היה בערב, יצאנו לשוטט קצת באיזור רחוב ניקיס בסלוניקי, לראות את המגדל הלבן, הטיילת והמטריות [ שרק בילי רצה להגיע אליהם ] תוך כדי שאני שובר את הראש איפה מכניסים 16 איש לארוחת ערב כאשר מותר לשבת רק בחוץ וכל המסעדות הקטנות של סלוניקי מלאות עד אפס מקום..גם ביקור קצר בלדדיקה [ רוב הבילוי של מרכז סלוניקי ] לא ממש סיפק תשובה וכבר נהיה מאוחר, ב 24:30 יוון נכנסת לעוצר לילה, השעה כבר 21:30 ועדיין אין לנו איפה לשבת לאכול, אבל אז הברקה קטנה שלי, תקתוק מהיר של ספירוס ומידע שהוצלב על ידי שני חברים מקומיים, הוביל אותנו לטברנה מעולה בקרבת המלון ממש רגע לפני כניסת עוצר הלילה לתוקף.. מה שלא הצלחתי לעשות הוא להרגיע את המלצרית והיא המשיכה להוציא מנות כאילו לא אכלתם שבוע שלם : ) .. כך או כך אכלנו, שתינו, גם היה קינוח שווה, כולל המשקה הירוק המפורסם והלכנו לישון עייפים ומרוצים, לפני בוקר של טיסה חזור לארץ. ואני לא אוהב פרידות.

לכל הקבוצה ובמיוחד לג'יקי ופסי :  מצידי אפשר לפתוח את ההרשמה ליוון 5, שיהיה שונה מאד מיוון 1-4, יש לי כבר שני רעיונות למסלול, בצפון מזרח יוון או בפלופונס  [ דרום יוון ] תחליטו אתם ונצא לדרך.. אבל לפני כן, נאחל בריאות, החלמה מהירה והרבה כח לג'קי ולפסי שאנחנו אוהבים ומגעגעים אליהם, אמנם לא הייתם פיזית בטיול אבל הייתם איתנו כל רגע. יש לכם חבורת חברים נפלאים שאוהבים אתכם מכל הלב, אהבה אמיתית ומלאה ללא תנאים, אני בטוח שחברים כאלה מחזקים אתכם ואני שולח לכם חיבוק גדול ואוהב ואיחולים להחלמה מלאה וטובה לגקי, מתגעגע מאד. כל כך רציתי לראות אתכם בטיול, אני מבטיח שאם אני מגיע לארץ לפני שאתם מגיעים ליוון אתם הביקור הראשון שלי בישראל.

אז תודה לכם על שהייתם אחלה של קבוצה, כמו שאמרתי שישבנו בטברנה במצובו בערב הלפני אחרון, תודה לספירוס חברי ושותפי שעזר, נהג, עשה טלפונים, גם אם זה לא היה לסטאמאטיס שאני התכוונתי : ) שהידיים של ספירוס על ההגה, אני הכי בטוח שיכול להיות בעולם שאתם בידיים הכי טובות ביוון, וזהו.. נתראה בקרוב ביוון, יאסו!