האתר המקצועי בישראל ליעוץ, תכנון והזמנה של חופשה או טיול ביוון
עמוד הבית » טיול שלכת 2019 לצפון יוון עם זמיר סיון

טיול שלכת 2019 לצפון יוון עם זמיר סיון

סיכום טיול שלכת לצפון יוון ההררית עם סיון זמיר, נובמבר 2019

טיולי "הרשמה" עשויים לעתים להיות מעט בעייתיים בשל העובדה שנרשמים אליהם אנשים שלא מכירים את אחד את השני ולעתים יש משתתפים שאו סגנון התקשורת שלהם עשויים לפגוע בכלל הקבוצה וכמי שמוציא טיולים רבים ליוון אני לוקח נתון זה בחשבון ומניח שגם אתם חששתם מעט מאפשרות כזו, כך או כך, בקבוצה שלכם אני חייב להודות שלא נתקלתי בשום בעיה כזו, נוצרה כאן כימיה טובה מאד כבר בשלבים הראשוניים של ההכרות ואני מניח שיש גם למסלול הטיול ולחוויות שעברנו ביחד חלק בתלכיד היפה הזה שנוצר כאן, אנחנו ביוון והאיים מעדיפים להוציא טיולי בוטיק לקבוצות סגורות של חברים או משפחות ופחות "טיולי הרשמה" אבל הטיול שלכם "טיול שלכת נובמבר 2019 איתי" בהחלט משאיר לי טעם של אופטימיות לפתוח עוד טיולי הרשמה גם בשנה הבאה, הרבה בזכותכם.

מקווה שנהנתם מהטיול בוטיק "הרשמה" שלנו לצפון יוון, גם אני מאד נהנתי ממכם : עדנה אופק ששון, לבנה כהן, אציק וציפי רביב, בנציון דקל, שושנה וגיורא חן, עדינה ויעקב קליין, אורי עדן ועידית שושני [ מזל טוב ] , עדנה ביחובסקי ושמואל אדגר, אירנה גרין ואלכסנדר רווה, ואורנה השמשוני, 16 המופלאים שזכו לראות את שיא השלכת של צפון יוון ההררית בטיול איתי "טיול שלכת 2019 של אתר יוון והאיים".

7 לנובמבר.
נפגשנו בנמל התעופה של אתונה ונסענו צפונה עד ארוחת צהרים בעיר טריקלה, לאחר ארוחת הצהרים נכנסו לכביש הנושא את השם "ארטאס טריקלון" ששמו הנפוץ יותר הוא "אגרפה קרוס" הכביש חוצה את צפון רכס ההרים של אגרפה ואת דרום רכס ההרים של טריקלה ומתחבר עם דרום מזרח מחוז צומרקה, בדרך לדרום צומרקה עצרנו בגשר פילי וגם בכפר השוקע רופוטו ועוד הפסקנו לתפוס מעט שלכת יפה עד שהחושך, והגשם והערפל והאבנים המתגלגות על הכביש הצטרפו לחווייה שלנו, ובסביבות השעה 19:00 גענו למלון רויסטה בכפר וורגרלי בדרום צומרקה, יצאנו לארוחת תערב במרכז הכפר והלכנו לישון.

8 לנובמבר.
ביום זה קמנו ליום גשום ואני שיניתי את מסלול הטיול בהתאם למזג האוויר, היינו אמורים לנסוע לטייל בדרום צומרקה וגם לסייר מעט בכפר ורגרלי בבוקר, אך בשל הגשם שיניתי את המסלול ותחילה נסענו ממלון רויסטה, למלון אנאבאסי לפרוק את המזוודות, משם נסענו לביקור במפלים של קטאראקטיס, שכמויות הגשם בצומרקה הפכו אותם לאטרקטיבים במיוחד [ חשוב לזכור שבדרך כלל המפלים פעילים רק באביב ] או בימים גשומים במיוחד בסתיו ובחורף, לאחר הביקור במפלי קטראקטיס, ירדנו לכיוון עמק נהר האראכטוס והלכנו לאכול בזפקי, טברנה עם יקב מצויין, לעת ערב חזרנו חזרה למלון בכפר צופלס ליד פרמנטה כשא בדרך הצלחנו להגניב ביקור קצר בגשר פלאקה, גשר האבן הגדול ביותר בבלקן שהתמודד בפברואר 2015 ובימים אלה מצוי בהליך שחזור מתקדם.

9 לנובמבר.
ביום זה כשמזג האוויר השתפר מאד, יצאנו ליום טיול מלא בצפון צומרקה, הלכנו במסלול ההליכה למעיינות קויאסה, משם המשכנו לתצפית אגיוס גאורגיוס שמשקיפה על כל צפון צומרקה ומשם המשכנו לסיור עצמאי בכפר סיראקו המצוי בחלק הצפוני ביותר של מחוז צומרקה, כאן שוב התחיל לרדת גשם וחזרנו לאוחרת צהרים במלון הוריזונדס, לאחריה רובכם הלכו לשנ"צ אבל אני ועוד 4 חברים המשכנו למערת הנטיפים של פרמנטה, בערב ישבנו בטברנה בכיכר הכפר..

10 לנובמבר.
ביום זה עזבנו את צומרקה לכיוון כפרי זגוריה ובדרך עשינו הפסקה בעיר יואנינה, פגשנו את שותפי אכיליס ואיתו עשינו סיור קצת לעיר העתיקה של יואנינה, לאחר הליכת בוקר זו המשכנו להצפין לעבר זגוריה והיעד הראשון שביקנו בו בכפרי זגוריה היה קשר קוקוריס, גם אליו הגענו לאחר מספר ימים גשם וערוץ הנחל מתחת לגשר היה מלא במי גשמים, שוטטנו מעט באיזור הגשר וכשהתחלתם להיות רעבים נסענו לכפר מונודנדרי לאכול אצל קיקיטה, בשל שנצלה על האש באיטיות ופאי גבינה מפורסם שאורי גם לקח ממנו "משלוח" שהוא מעולם לא המשיך לאכול אותו.. לאחר ארוח הצהרים, המשכנו לתצפית אוקסיה על קניון ויקוס [ מצוק של 1492 מטר לתהום ] וגם ביקרנו ביקור חטוף לפני החושף ביער האבנים. משם המשכנו למלון שלנו אברטיו המצוי בכפר אריסטי במערב זגוריה, בעקרב חגגנו עם ערב בוזוקי חי בטברנה של ליאנה בכיכר הכפר, יאסו!

11 לנובמבר.
ביום זה עשינו יום טיול מלא באחד האיזורים המפורסמים ביותר בצפון יוון בכלל וגם קיבלנו מהאלים מזג אוויר מושלם, התחלנו את היום בהליכה לאורך נהר הוידומאטיס [ הנהר הצלול ביותר באירופה ] הלכנו "פלאו גריפי" גשר הציידים וראינו את הנהר מקרוב, לאחר הליכה זו המשכנו בכביש הנחש לכיוון הכפרים פפיגו ומיקרו פפיגו ועשינו הליכה בגבי המים של רוגובו, הליכה שרק 4 ממכם כולל אותי, את איציק, את אורי את אירנה ואת אלכסנדר סיימנו במפל בסיום המסלול, גם מי שלא הלך איתנו עד סוף המסלול נהנה מתצורת הסלע המיוחדת ומגבי המים הזורמים, משם לקחתי אתכם לטיפוס קפה ועוגה במרפסת של מלון מיקרו פפיגו 1700 בכפר מיקרו פפיגו, גיורא, אדגר ויעקב גם קיבלו נסיעה בטרקטורון באותו היום.. לאחר העוגות המשכנו לארוחת צהרים קלה בכפר אריסטי אצל זיסיס ואכלנו גם מפאי התפוחים המפורסם של גיאוראגיה [ הטבחית המפורסמת בזגוריה ] לאחר האוכל שבעים ומרוצים המשכנו לתצפית ויקוס על קניון ויקוס מהכפר ויקוס, לאחר ביקור קצר שם המשכנו לטיייל והפעם נסענו לגשר קליודניה על נהר הוידומאטיס, שם גם פגשנו את אכיליס שנתן לכם מידע על האיזור.. חזרנו למלון בשעות השקיעה מרוצים ושמחים וחזרנו לכיכר לאכול כרגיל כמדי ערב.

12 לנובמבר.
ביום זה התפצלנו  לשתי קבוצות, עוד יתרון גדול לדעתי בעובדה שבטיולים שלנו אפשר לצאת לטיול עם שרני רכבים ולא עם אוטובוס אחד גדול.. מי שרצה לנסוע למטאורה יצא עם ספירוס מכפרי זגורה למטאורה ומי ממכם שכבר היה במטאורה יצא איתי מכפרי זגוריה לאולימפוס, רובכם ביקרתם במטאורה, אחד היעדים הידועים והמפורסמים ביותר של יוון, כאשר אני, עדנה, לבנה, עידית ואורי נסענו תחילה לערוץ אורליה בצפון האולימפוס לצפייה במספר מפלים של מים ולאחר מכן לכיוון פריאוניה לצפות באחת השלכות המרהיבות ביותר של יוון, בשילוב של ערפל ועלים מתנופפים ברוח הקלה.. נפגשנו כל הקבוצה לאחר הפיצול והמשכנו לעיר וולוס לאחכול באחת המסעדות האהובות עלי ביוון "הודוס" שם ראיתי כמה ממכם מתענגים על צלעות הכבוש ועל הכבש הצלוי המיוחד של יורגוס ידידי ובעל המסעדה, מכן עלינו לכפר אגיוס גאורגיוס ללילה הראשון שלנו בחצי האי פיליון.

13 לנובמבר.
הגשם שירד כל הלילה וגם על הבוקר לא הפריע לאף אחד ממכם ויצאנו על הבוקר תחילה בנסיעה לתחנת הרכב בכפר מילייס להליכה קלה על פסי הרכבת ולצפייה בצבעים המרהיבים של חצי האי פיליון בשלכת, לאחר מכן עשיתי לכם עצירה קטנה ללחם זיתים מקומי ומשם המשכנו לעץ הדולב הגדול ביותר באירופה בכפר צאנגאראדה.. אחרי ביקור והתרשמות מגודל העץ, ירדנו לחוף מילופוטאמוס וזאת למרות מזג אוויר סגרירי, שם עשיתי לכם פיקניק עם נוף.. והמשכנו לכיוון ראש הר פיליון לדרך עם שלכת מהפנטת ממש, כאשר שיא השלכת מצוי ממש בקרבת אתר הסקי של פיליון.. כשהשמש התחילה לרדת התחלנו גם אנחנו לרדת ממעלה ההר לכיוון תצפית יפה על מפרץ פאגאסטיקוס והעיר וולוס מהכפר מקריניצה ואת היום סיימנו בציפוראדיקו [ שם של סוג של מסעדה ייחודית בפיליון ] שמתמתחה במזטים של ירקות בשילוב דגים ופירות ים ] ובקבוקים קטנים של ציפורו [ המשקה המקומי ] על הדרך אני ואורי אירגנו לעידית הפתעת יום הולדת 60, וגם הזמנתי נגן אקורדיון וגיטרה, בדרך חזרה למלון שמעתי שבנצי עשה לכם מופע שאני פספסתי.. יאסו!

14 לנובמבר..
בגדול עודים את דרכנו חזרה לאתונה, אני כותב שורות אלה ממש עכשיו, אז אסכם כבר מחר..

אל תשכחו שכל זה לא היה קורה אם לא הייתם שוטפים את הפנים 3 פעמים במימי הוידומאטיס בזגוריה [ או 6 פעמים עם אחד מבני הזוג לא מעוניין לשטוף ]  : )
סילחו לי על שגיאות הכתיב, אבל כתבתי מהר, לאחר סיום הטיול אשב על דקדוק וגם אצרף צילומים.